قایــــــــــــــــــــــــــــــقـــران

نه به آبی ها دل خواهم بست، نه به دریا

قایــــــــــــــــــــــــــــــقـــران

نه به آبی ها دل خواهم بست، نه به دریا

از خون جٌون

نوشته بود:

رفیقم گفت متوجه شدیم 70 خانوار شیعه در آلاسکا داریم.

رفتم اونجا دیدم بالای خونه ی اسکیموها پرچم سبز "السلام علیک یا اباعبدالله "زده اند

اونجا هم برای امام حسین اقامه ی عزا کرده بودند.


 

گفت زکزاکی خیلی ها را شیعه کرده. توجهی نکردم

گفت:نماز جمعه میخونه،سه میلیون نفر!گفتم یا نمیدونی نماز جمعه چیه یا نمیدونی سه میلیون چند نفره؟

گفت راهپیمایی روز قدس برگزار میکند چهار میلیون نفر!

گفت دسته ی روز عاشورا راه می اندازد شش میلیون نفر!


در زمان فتنه ی 88 تعجب کرده بودند که در ایران شیعه با شیعه می جنگد.

ما غرق نعمتیم و متوجه نیستیم.

این همه شیعه کنار شیعه هستیم و قدرش را نمی دانیم...


در لهوف سید بن طاووس آمده است که «غلام سیاهی بود اهل آفریقا که «جون بن حوی» نام داشت؛ در روز عاشورا و در میانه معرکه، جون از امام حسین(ع) اذن میدان گرفت ولی امام به او فرمودند تو غلام هستی جون، و غلامان از جنگ معافند. جون به پای امام علیه السلام افتاد و عرضه کرد مولای من، انصاف نیست که در وقت آسایش کنار شما باشم و هنگام سختی، شما را رها کنم، گرچه بوی خوشی ندارم و رنگ من سیاه است اما به خدا سوگند از شما جدا نخواهم شد تا خون تیره من با خون سرخ شما درآمیزد؛ پس اذن گرفت و به میدان رفت و پس از نبردی نمایان، به شهادت رسید و به صف شهدای عطشان دشت نینوا پیوست. آنگاه امام علیه السلام بر بالینش حاضر شد و فرمود خدایا رویش را سفید و بویش را معطر کن و با محمد و آل محمد صلی الله علیه و آله محشورش گردان».

مستند "از خون جون" به مراسم مذهبی و عزاداری‌های شیعیان نیجریه و تأثیرپذیری آنان از انقلاب اسلامی ایران به رهبری امام خمینی(ره) و آیت‌الله زکزاکی می‌پردازد.

نظرات 1 + ارسال نظر
شکرانه چهارشنبه 2 دی‌ماه سال 1394 ساعت 02:13 ق.ظ http://shokraneh.blog.ir

خوش به حالش، واقعا غبطه میخورم به حالش . . .
یکی اینجوری عمل میکنه، یکی هم چند ساله فک میکنه چرا کارهای فرهنگیش نتیجه نداره:/
ببین تفاوت ره از کجاست تا به کجا

میگه که
درست لحظه ی دشوار انتهای خودت
بدان که تازه رسیدی به ابتدای خدا

رونوشت به خودم

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد