قایــــــــــــــــــــــــــــــقـــران

نه به آبی ها دل خواهم بست، نه به دریا

قایــــــــــــــــــــــــــــــقـــران

نه به آبی ها دل خواهم بست، نه به دریا

حکایت دهه شصتی ها....

میگفت ما دهه شصتی ها خوش بخت ترین آدم های روی زمین بوده و هستیم، میگی نه خودت قضاوت کن:

اول از همه این که از بدو تولد با بحران کمبود پوشک وشیر خشک مواجه شدیم و معنای سهمیه بندی رو ازهمون ابتدا به وضوح  درک کردیم. در نتیجه آماده ترین افراد جامعه برای هدفمند شدن یارانه ها و مواجهه با بحران های اقتصادی جامعه بوده و هستیم.

دوران مدرسمون که رسید توی کلاس های شونصد نفری درس میخوندیم، طوری که تا معلم میومد حضور غیاب کنه و اسم همه رو بخونه یک ساعت ونیم کلاس تموم شده بود و دیگه فرصت درس پرسیدن نبود.

عده ای از ما دهه شصتی ها در همان اوان جوانی پشت سد کنکور گیر کردیم و با غول بی شاخ و دم کنکور دست و پنجه نرم کردیم لذا توی این روزها سروکله زدن با غول های تورم ، بیکاری ، مسکن و... برامون راحت تر از شماهاست.

بش گفتم: تازه خبر نداری پیش بینی ها نشون داده شما دهه شصتی ها عمر زیادی هم میکنید. از اونجا که بچه های دهه شصتی همه باهم به دنیا اومدند و باهم بزرگ شدند پس قاعدتا باهم، هم میخواند بمیرند و چون حضرت عزرائیل فرصت قبض روح کردن این همه آدم رو یکجا نداره ، شما دهه شصتی ها خواسته یا ناخواسته باید  چند سالی رو در وقت اضافه سپری کنید.

پینوشت:

یکی از علاقه مندی های دوران کودکی من این بال هایی بود  که تو نقاشی ها و برنامه کودک ها فرشته ها باش پرواز میکردند.(البته با دیدن طرح جلد شماره  قبل نشریه ی آرمان به این نتیجه رسیدم  هنوز هم هستند کسانی که  رویای بال و پرواز و... را در سر میپرورانند) خلاصه این که خواهشا دوستان دهه شصتی اگه زود تر از ما رفتن اون دنیا برای ما دهه هفتادی هم بال نگه دارند تا ماهم طعم پرواز رو بچشیم!

نظرات 4 + ارسال نظر
خسروی پنج‌شنبه 3 اسفند‌ماه سال 1391 ساعت 02:37 ب.ظ http://molaghat1.blogfa.com


ما دهه شصتی ها همش حسرتیم

م.بیدار شنبه 5 اسفند‌ماه سال 1391 ساعت 04:56 ب.ظ http://bidarha.blogfa.com

سلام.تحلیل شما از بچه های دهه شصت از این زاویه هم نکات پر باری در بر داره که جای شکر داره اون دوران به سر اومد و الان آینده ی بچه های دهه 90 با گوشی تاچ و امکانات در حد اعلا و بزرگ شدن در پر قو هم دیدن داره .به امید ایران سربلندتر .

به قول دوستی میگفت بچه های 7،8ساله ی الان از باباهاشون تبلت و لپ تاپ میخواند اون وقت ما بچه که بودیم دستمون رو گاز میگرفتیم شبیه ساعت بشه کلی هم ذوق میکردیم انگار ساعت سواچ دستمونه!!!
اما انصافا شور و شوق و انرژی دهه شصتی ها کجا و این نسل جدید کجا...

م.حامی شنبه 5 اسفند‌ماه سال 1391 ساعت 09:34 ب.ظ

سلام
یه توصیه خواهرانه
زیاد سر به سر دهه شصتی ها نذار
چون جنابعالی در نهایت با یکی از همونا .....
استغفرالله

اووووه
چقد آینده نگر
اینا جزو تکنیک های فرماندهیه؟
جانا مواظب خودت باش

حسین غریب و بی کفن کربلا پنج‌شنبه 10 اسفند‌ماه سال 1391 ساعت 08:21 ب.ظ http://www.hossein17.blogfa.com

یاد بازی های دهه شصت بخیر البته بنده به اواخرش رسیدم و اویل دهه 70 هم بعضی ها بازی می کردند برای یاد آوری دوستان به بعضی اشاره می کنم

1- الک دو لک = پلاچفته
2- تیله بازی(گولی بازی)
3- هفت سنگ
4- گرگم به هوا
5- خاله بازی(برای دخترها)
6- شتر گاو پلنگ
و ........
اکنون این بازی ها و امثال اینها از خاطره ها هم پاک شدند
روح بازی ها شاد و یادشان گرامی(به قول یکی از دوستان:خدا بیامرزدش،نور به قبرش بباره و ... )
یا علی

خاطرات و بازی های دوران طفولیت آدما شاید برای نسل های بعدیشون غریب و نامانوس باشه اما قطعا جزئی از بهترین و فراموش نشدنی ترین بخش های زندگیه
کما اینکه خود من وقتی از بزرگتر ها خاطرات بچگیشون رو میشنوم باکمال شگفتی احساس میکنم اون ها فقط چند روز از آدم و حوا کوچیک ترند...

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد